Donderdag 17 augustus 2017

17 augustus 2017 - Heesch, Nederland

Donderdag 17 augustus

Vandaag weer eens lekker actief. Na ons ontbijt maken we ons klaar om met de skilift naar de top van de berg te gaan. Het is een stoeltjes lift waar we met z'n vieren naast elkaar kunnen zitten. Gezellig! Femke merkt op: ' Ik heb nog nooit met zo weinig kleren aan in een skilift gezeten!'  Jos merkt droog op: 'Dat mag je dan weleens proberen tijdens de wintersport!' Hier heeft Femke niet zo'n trek in, want dan krijg je wel heel veel bekijks!
Als we op de top van de Kramolin heuvel zijn, dan gaan we het Lipno Bomentop parcours beklimmen. Dit is een heel mooi rond breed houten 675 meter lang wandelpad, waar je langzaam boven de boomtoppen uitkomt. Onderweg kun je via smalle zijpaden over obstakels lopen. De dames vinden dit leuk om te doen, maar papa waagt zich er niet aan. Hij blijft keurig in het midden van het pad. Bang voor bibberende knietjes. Boven heb je een heel mooi uitzicht over de heuvels, het Lipnomeer en ook het vakantiepark. Onderweg kwam je allerlei bordjes tegen met Wetenswaardigheden over het bos etc. helaas in het Tsjechisch en dat blijft toch lastig lezen voor ons. De hele toren is wel veertig meter hoog, vandaar het mooie uitzicht. We zitten nu 901 meter boven de zeespiegel.
Wij lopen weer terug naar beneden. Femke en Kyra hebben kaartjes voor de glijbaan van 52 meter lang en zij roetsjen naar beneden. Dit gaat echt super snel. Jos en ik doen er iets langer over. Daarna ga we naar een soort avonturenpark, tenminste dat dachten wij. Het is een grote speeltuin op de berg, waar de klimtoestellen van hout zijn gemaakt. Het past helemaal in het bos, maar het is echt een speeltuin voor kinderen tot en met 12 jaar. Femke en Kyra vermaken zich op de grote ronde schommel en een groot springkussen, totdat een paar kleine kinderen toch iets te hard gelanceerd worden door Femke. Daarna gaan Kyra, papa en Femke klauteren op een klimparcours, waar je niet gezekerd hoeft te worden, maar wat wel bedoeld is voor grotere kinderen. Femke mag hier af en toe redder zijn voor kleine kinderen en papa zelfs voor een andere mama die iets te overmoedig was geweest.
We besluiten daarna een lekker ijsje te gaan eten, waarna papa, Femke en Kyra met een grote step de berg af mogen zoefen volgens een parcours. Ik loop, want helaas zijn mij ribben nog steeds niet helemaal pijn vrij. Ik kan dan een paar foto's maken van onze actievelingen op de step.
We halen na dit avontuur lekkere broodjes bij de supermarkt en eten deze op in ons appartement, waar we nu even heerlijk aan het rusten zijn.
We gaan weer lekker naar het meer om te zwemmen, spelen met het balletje, boekje lezen en zonnen. Daarna douchen en voor de laatste keer uiteten. We hadden gisteren een leuk restaurantje gezien op loopafstand, waar je lekker buiten kunt zitten. Hier wandelen we naar toe en we kunnen gelukkig nog buiten zitten.  We bestellen allemaal een hamburger met friet. We zien iemand zo'n hamburger eten en we hebben daar allemaal wel zin in.  De hamburger smaakt prima. We wandelen terug langs het meer en eten lekker schepijs in ons appartement, waar we nog Saboteur spelen. Femke is hier tot groot verdriet van Kyra de kampioen in, ze heeft ons allemaal om de tuin geleid en wint!!!

Groetjes van alle kabouters en saboteurs