Vrijdag 18 augustus 2017

18 augustus 2017 - Heesch, Nederland

20170818 Vrijdag 18 augustus

Vandaag wordt het al weer onze laatste vakantiedag aan het Lipnomeer.  Dus nog een dagje lekker actief worden. Na het ontbijt gaan we mountainbikes huren om zo een rondje rondom het meer te fietsen. Helemaal rond is een te grote uitdaging, dat is zeker 100km. Dat gaan we dus niet doen. We fietsen naar Frymburk, dat gaat super. Bij het pond over het water is het druk, dus we fietsen verder naar Hrustice, onderweg komen we een paar keer en stuk vals-plat tegen. Dat valt tegen. We besluiten om hier met het fietspond over te steken. We zijn de enigste aan boord en de kapitein. Dus we hebben nu een privé vaartocht over het Lipnomeer. We fietsen nu aan de andere kant van het Lipnomeer.  Het is prachtig om door het Boheemsewoud te fietsen met de hoge Douglas sparren en dan af en toe het mooie uitzicht op het meer.
Bij een mooie rustplek aan het meer onder de bomen gaan we lunchen. Vanochtend in de supermarkt lekkere broodjes gekocht en nu heerlijk genieten aan het water. Dit doen veel fietsers.
Daarna maken we onze ronde langs het meer af. Bij Landal aangekomen hebben we een ijsje verdient bij de ijssalon die bijna onder ons balkonnetje zit. Dit is de eerste keer dat we hier een ijsje halen.
Daarna fietsen in de kelder en even bijtanken van de fietstocht in ons appartement. We gaan zo meteen verkoeling zoeken in het meer, want het is weer lekker warm geworden. Dat hebben we dus ook voor de laatste keer gedaan. Lekker zwemmen, balletje overgooien en zonnen. We gaan douchen en daarna gaan Jos en ik nog broodjes halen bij de supermarkt. Femke kookt eten en Kyra maakt de tafel klaar. We eten lekker op ons balkonnetje de penne met zalm op. Dan moet alles weer ingepakt worden en in de auto gezet worden, want we willen vroeg vertrekken.
We kunnen lekker nog ijs eten, spelletje doen en dan slapen. Morgen hebben we ongeveer 900 km te rijden en we hopen tegen de avond weer thuis te zijn.

Groetjes en tot ziens in Nederland.