Woensdag 16 augustus 2017

16 augustus 2017 - Heesch, Nederland

Woensdag 16 augustus

De weersvoorspelling klopt helaas, het regent vanochtend. We doen dus lekker rustig aan. Op ons gemak ontbijten, krant lezen etc. Om 11 uur gaan Kyra, Jos en ik naar het binnen zwembad. Als we er langs lopen, dan zien we dat het binnen niet druk is. Wat ontdekken we tot onze verbazing, dat de wachttijd een half uur tot een uur is, want het zwembad is vol!??? We besluiten om even te wachten, want voor ons zijn twee mensen en zodra bezoekers het bad verlaten mogen de nieuwe bezoekers er al weer in. Na vijf minuten mogen we al naar binnen. We hebben geteld en we schatten dat er ongeveer vijftig mensen binnen zijn, dus het bad is echt niet vol. Een andere Nederlander denkt dat ze niet meer dan vijftig polsbandjes hebben en dat er daarom niet meer mensen binnen mogen. Dat zou kunnen, maar we genieten even lekker van het zwemmen. Na een uurtje gaan we weer terug. Broodjes halen bij de supermarkt en in ons huisje heeft Femke als croissantjes gebakken. Het ruikt er heerlijk. We gaan lekker eten en daarna chillen. De zon begint wel te schijnen, maar het is duidelijk niet zo warm als gisteren. We waren gisteren actief, dus nu mogen we ook relaxen.
Rond vier uur gaan we midgetgolfen. De zon is toch weer lekker warm geworden. Gelukkig! Kyra wilde heel erg graag midgetgolfen, maar toen bleek dat ze hierin nog niet zo goed was, was het meteen minder leuk.
Uiteindelijk bleek mama de winnaar met 60 punten, daarachter Femke, dan papa en als laatste Kyra. Papa had de meeste keren de bal uit de baan geslagen, hier hadden we geen strafpunten voor geteld. Mama had nul keer de bal uit de baan geslagen. Dus mama bleef winnaar, maar papa was tot grote vreugde van Kyra laatste als we de strafpunten meetellen.
We gaan vandaag lekker uiteten. We rijden een stukje Lipno uit en vinden een pension met restaurant. Hier was het goedkoper dan het vorige restaurant in Lipno en ook was er een prima keuze. Eindelijk konden Jos en ik de echte goulash soep van Tsjechië proberen. Deze smaakte heerlijk. Onze rundersteak werd geserveerd op een warme lavasteen. Deze konden we dus laten garen tot wat we zelf het lekkerste vonden. Super dus. Nog een lekker toetje en dan terug naar ons appartement om daar met een heerlijke chai-latte een spelletje Mexican train te spelen. Kyra doet niet mee, want ze heeft daar echt geen zin in. Femke wint!!! Yes!!!

Groetjes Annemieke en de rest