Zaterdag 12 augustus 2017

12 augustus 2017 - Heesch, Nederland

Zaterdag 12 augustus

We hebben allemaal goed door ons snurkconcert heen kunnen slapen. We gaan vandaag vertrekken naar het Lipnomeer. Dus alles inpakken en genieten van een ontbijtje in het hotel.  Heerlijk dat je zo aan kunt schuiven, zonder dat je het hebt klaar hoeven te maken en je hoeft het ook niets op te ruimen. Dus nog even genieten van lekkere broodjes met knakworstjes, of zoete broodjes, yoghurt en cakejes.
Onze buikjes zijn gevuld, de auto ook, dus we kunnen op weg.
Eerst nog naar de grote Albert Hypermarchee om heerlijke broodjes voor onderweg te kopen.
We stoppen in Kutná Hora, want hier staat een bijzonder knekelhuis op de begraafplaats van het klooster. De kostnice of te wel de 'bottenkerk' is een macabere bezienswaardigheid. Het interieur van de kapel is versierd met de botten van 40.000 overledenen. Het kerkhof raakte overvol en aan de monnik Frantisèk Rint werd gevraagd om hier iets mee te doen. Kyra wil hier niet mee naar binnen, dus ze wacht buiten. Wij gaan met z'n drieën naar binnen. Het is inderdaad heel bizar, maar ook heel bijzonder om te zien. Gelukkig niet eng, maar dat komt omdat er ook veel mensen komen kijken. Je bent er gelukkig niet alleen!
Daarna gaan we ook nog naar de Maria Hemelvaart kerk kijken. Deze is heel erg licht door de grote ramen. We stappen weer de auto in, want we hebben nog ongeveer drie uur te rijden. Het aantal kilometers valt wel mee, nog geen driehonderd, maar er is helaas maar weinig snelweg dus veel tussen de heuvels en door de kleine dorpjes waar je maar 50 mag rijden.
Rond kwart over drie waren we in Lipno vad Vltavou, waar we een appartement hebben van Landal Greenpark. We krijgen huisje 548 met uitzicht op het Lipnomeer.
Een lekker ruim huisje met twee slaapkamers. De bovenste slaapkamer is een soort vide, waarmee je in de woonkamer kunt kijken. Alles heeft weer een nieuw plekje gekregen, daarom het park verkennen en daarna lekker eten bij een restaurantje. Hier kunnen we niet met de pin betalen. Gelukkig zit er vlakbij een geldautomaat en kunnen we als nog de rekening betalen. We besluiten even naar de supermarkt te lopen voor een lekkere bak ijs, zodat we dat in ons huisje op kunnen eten.
En dan kijken wat we morgen gaan doen.

Groetjes Annemieke en de rest