28 juli dag 18

29 juli 2012 - Billund, Denemarken

Zaterdag 28 juli Dag 18

Vanmorgen werden we al vroeg wakker, dit keer van mijn wekker ipv het omroepsysteem op de boot. Na vlug onze spullen gepakt te hebben namen wij nog een frisse neus op het bovendek. Eenmaal boven was het al snel weer tijd om naar de auto te lopen. Om kwart voor acht reden we de boot af. Dit ging iets sneller dan het erop rijden. Onze bestemming voor vandaag was Legoland, dit betekende dat we nog 2uurtjes moesten rijden. Onderweg wist de auto niet wat hij meemaakte. Hij wist niet dat hij zo hard kon, hier in Denemarken hebben ze wel heel veel autosnelweg. Na een flinke stortbui onderweg bereikte we Billind,. waar ook Legoland ligt. Maar eerst gingen we naar de supermarkt in Billund, want we hadden geen broodjes meer en toch wel honger. Uiteindelijk was het dan zover: Legoland! Na de rij snel gepasseerd te zijn (door onze voucher) waren we binnen. Het eerste wat ons opviel: DRUK. Er waren ontzettend veel mensen net alsof je in een mierennest zat. Na 5 minuten in het park voelde we de nattigheid al aankomen: REGEN! Wij waren hier gelukkig al op voorbereid met paraplu's en jawel onze zeer charmante regencapen. Ik kan je wel vertellen zo'n donker blauwe is errug sexy (ahum). Nou ja, ze waren nog altijd beter dan als een kuiken rondlopen in de fel gele Legoland regencapen. We zijn toch al nat, daarom besloten we om in de piratenboten te gaan waar je omstanders kan nat schieten, maar zij jou ook. Hier kwamen we zoals verwacht natter uit dan we er in gingen. Papa, Koen, Femke en Kyra waren nog niet nat genoeg. Ze gingen nog in de piranha boten, daarna besloten we toch maar een drogere attractie op te zoeken. Het waren een soort van robotarmen met stoeltjes eraan die alle kanten op gingen. De ijspiloten! Kyra riep bij het zien van deze dingen: 'Ja, hier wil ik in!'. Wij vonden het prima, want wij stonden lekker droog en warm te kijken. Na 2 keer vonden wij het wel mooi geweest, maar Kyra wilde nog wel een keer. Ik en mama waren tot de conclusies gekomen dat in het nieuwe gedeelte het 'echte Legoland' een beetje zoek was. Het was meer een veredeld pretpark met een beetje Legosafari, want de Legofiguren waren dun bezaaid op dat stuk. Rond 1 uur was de lucht ons gunstiger gezind. Ik kon mijn zonnebril zelfs nog gebruiken! Waar wij echt van stonden te kijken was, dat ze zelfs een echt aquarium hadden met haaien en Legozeeduikers. We waren toch niet in een dierentuin? Uiteindelijk kwamen we in het oude gedeelte van Legoland, waar de miniatuur legosteden stonden en het 'echte Legoland ' was. Koen beleefde zijn 'jeugd' op nieuw met de Legodierensafari, alleen was het karretje ineens een stuk kleiner? Na een hele dag in Legoland rond gestruind te hebben vonden wij het om half acht wel weer mooi geweest en gingen richting onze overnachtings plek. Na nog geen kwartiertje rijden kwamen wij in Randbøldal aan. Een leuke camping rondom een zwemvijver, speeltuintje met trampolines. Dus volop te spelen voor Kyra en Femke. Wij overnachten in een trekkershutje. Wij hadden ons op het ergste voorbereid (aldus zoover) maar het viel mee. Het is wel allemaal erg klein, maar we slapen niet met zijn zessen in één kamer. Ik en Koen hebben de aparte slaapkamer met stapelbed geclaimd. Als we naar de wc of douche moeten, dan moet je wel naar buiten, maar hij hoort bij ons huisje! Na het inimini keukentje gezien te hebben met twee kookpitjes besloten wij om te gaan uiteten! Het eten bij het campingrestaurant was erg lekker en niet duur! Voor betaling met pin moest papa wel bij de receptie pinnen. Na het eten gingen Kyra en Femke nog even voetballen met de buren. Hierbij werd de bal door Kyra vlak bij een blaffende hond geschopt, de buurjongen durfde niet, maar Kyra haalde dapper de bal.

Zometeen maar lekker gaan slapen (als dat lukt met al dat gesnurk). Morgen nog een reisdag en dan zit de vakantie er al weer op! Helaas.

Groetjes,

Anke en de rest of de Family