Woensdag 9 augustus 2017

9 augustus 2017 - Pec pod Snezkou, Tsjechië

Woensdag 9 augustus,

Vandaag is alweer bijna de laatste dag hier, daarom gaan we lekker rustig aan doen. Het regent, dus lekker uitslapen en daarna op ons gemak ontbijten. Lekker lezen en spelletjes op de telefoon spelen aldus Kyra.
Gelukkig gaat de zon ook weer schijnen. Jos en ik besluiten om tegen elf uur even naar het dorpje te gaan. Het was gelukkig maar een korte bui. We moeten nog een vignet hebben voor de snelweg. Dit vinden we in het postkantoor, waar we gelukkig nog net op tijd zijn, want om twaalf uur ging het dicht. Toen we naar buiten liepen sloot de medewerkster letterlijk de deur achter onze billen.
Terug bij het appartement hebben we lekker op ons terrasje de broodjes van de Lidl opgegeten die we gisteren hadden gekocht.
Daarna weer heerlijk luieren en om half vier naar de rodelbaan gegaan, deze ligt naast ons appartement. We kopen vijf ritten door de rodelbaan en drie ritten voor de zipline.
Femke en Kyra vinden het super om met de zipline hoog over de rodelbaan te glijden en daarna over het meer. Ook het rodelen is super leuk.
Daarna naar het Monkeypark, hier mogen Femke en Kyra een klimparcours hoog in de bomen volgen. Helaas zie ik niet een opstapje en val weer op mijn knie. Gelukkig geen #, maar ik viel ook met mijn hand onder mijn rechter ribben en deze zijn behoorlijk pijnlijk. Niet lachen of hoesten, want dat doet pijn.
Ik ga vast weer terug naar het appartement om langzaam aan de tassen in te gaan pakken. Als iedereen terug is gaan we weer heerlijk eten in het restaurant waar we de vorige keer ook al waren geweest. Weer was het eten super lekker en niet duur.
Daarna terug naar het appartement nu alles inpakken, broodjes smeren en alles de auto in. Dan kunnen we morgen ontbijten en vertrekken richting Praag, waar we nog een tussenstop willen maken in Terezin. Dit was een tussenstation in de Tweede Wereldoorlog voor de mensen die vervoert werden naar Auswitz.

Groetjes Annemieke en de rest