Zondag 6 augustus 2017

8 augustus 2017 - Pec pod Snezkou, Tsjechië

3.15 uur de wekker gaat. Tijd om op te staan een hele dag van rijden voor de boeg. De TomTom geeft aan nog 927 km te gaan voordat we om 13.30 uur in Pec Pod Snezkou zullen arriveren . Het is zondag en dat is te merken op de weg het is lekker rustig en we kunnen lekker doorrijden. Het enige waar we last van hebben zijn de vele wegwerkzaamheden in Duitsland.  Voor we 't weten zijn we bij de Poolse grens. We verwachten dat we voor de grens lang moeten wachten, maar wat schets onze verbazing. We kunnen gewoon doorrijden. We hebben helemaal geen douane of grenswacht gezien. Na 10 km Poolse snelweg gaan we over op de 80 km weg. Nou ja, voor ons is het een 80 km weg met al die bochten, maar voor de locals is dit veel te traag en we worden dan ook regelmatig op de onmogelijkste plaatsen ingehaald. Via een smalle bergpas komen we in Pec pod Snezkou aan. Het is een echte wintersportplaats met allemaal hotels en pensions. Vrij snel hebben we ons appartementencomplex gevonden. We kunnen de auto parkeren op een eigen parkeerplek in de parkeergarage en met de lift naar ons appartement. Het is nog een spiksplinternieuw appartement (1 jaar oud). En zeer ruim ingericht. Onze slaapkamer heeft zelfs een eigen balkon. Dit is voor Kyra en Femke niet het belangrijkste . We hebben super Wifi. Op de tv hebben we een Duitse zender gevonden waar we de Nederlandse leeuwinnen hebben kunnen zien winnen van de Denen. Na het avondeten hebben we nog even het dorpje en de kabelbaan verkend. Overdag was het druk maar 's avonds was het redelijk rustig. Daarom maar weer terug gegaan naar ons appartement en een spelletje gespeeld, waarna we na een lange dag heerlijk in ons opgemaakte bedje zijn gedoken.
Groeten Annemieke, Femke,Kyra en Jos