11 augustus 2016 (Dag 5/8)

11 augustus 2016 - Gjerdset Turistsenter, Noorwegen

Hallo allemaal,

Vandaag wakker geworden door de schaapjes! Bè bè bè. Toch nog maar weer de ogen even dichtgedaan, omdat we vandaag niet zo vroeg op hoeven te staan. De zon schijnt prachtig op het meer. Nog even genieten van dit prachtige uitzicht vanuit ons huisje, want het is al weer tijd om te vertrekken uit Gålå (spreek uit Gooroo, dat heeft de boer ons gisteren verteld.) Dus alles verzamelen, inpakken, opruimen, en letterlijk in de auto proppen.  De achterklep mag niet meer open totdat we in Gjerset zijn gearriveerd!

Om elf uur gaan we de sleutel in leveren en beginnen we aan de tocht van 220 km, waar we ongeveer 3 en een 1/2 uur over te rijden hebben.
Nog even tanken, wat nog steeds gaat met wat geknoei van benzine kunnen we verder.....

Na de buikjes gevuld te hebben op een mooie picknickplek wordt Koen chauffeur en loodst ons door de prachtige bergen van het gebied hier. Dit onder protest van onze dames, omdat ze bang waren dat ze misselijk zouden worden. Gelukkig ging alles goed en bleef de picknick inhoud in de magen van onze dames.
Even stoppen bij de Kylling Bru. Dit is één van de mooiste stenen bruggen van Noorwegen, 76m lang en 56m boven het dal. De Rauma trein gaat hierover heen. Met deze trein willen we ook nog een keertje een tocht maken. Papa, mama, Koen, Femke en Anke gaan even kijken. De rest blijft lekker in de auto. Papa en Koen voelen bij de afdaling en klim (maar 250 meter) hun bovenbeenspieren na de tocht van gisteren, maar het gaat allemaal prima.

Weer verder rijden en een fotostop bij de trollenmuur. Dit is Europa's hoogste verticale overhangende rotswand. Hier tegenover ligt de Romsdalhorn 1550m. Helaas regent het, waardoor de rotswand in de wolken verddus maar vlug in de auto, want we zijn bijna bij de huisjes.

We rijden gelukkig weer in het zonnetje langs een heel mooi fjord, waarin een groot cruiseschip ligt. We hebben twee leuke kleine witte huisjes. Anke, Koen en Stefan een huisje en wij het andere. Ze liggen naast elkaar. Het is wel kleiner dan het huis in Gålå, maar er is gelukkig Wifi. Geen tv ;( aldus Kyra, maar we vermaken ons wel.
Conclusie van Jos: de auto leeg maken gaat veel sneller dan inpakken!!!!

De groetjes Annemieke en de rest