20 augustus 2016 (Dag 14/17)

20 augustus 2016 - Eksingedal, Noorwegen

Hallo allemaal,

Vandaag gaan we lekker relaxen, want het is al weer de laatste dag in dit huisje! Na ons late ontbijtje besluiten Koen, Femke, Kyra, Jos en ik om een wandeling hier in de bergen te maken. Met de auto rijden we de bergen in via een smalle grindweg. Dit is een eigen weg, maar we hebben de sleutel om de slagboom open te maken en daardoor kunnen we met de auto naar boven. We rijden langzaam, want de weg is smal  met hobbels en bobbels en natuurlijk lekkere afgronden zonder vangrail. Volgens de kinderen maakt mama af en toe vreemde geluiden, omdat de afgrond af en toe wel heel erg dichtbij komt. Gelukkig komen we goed aan bij het eindpunt. De weg houdt op! Je kunt niet verder, anders rijdt je het meer in. Er zijn allemaal rotsblokken, stenen, mos en lage begroeiing. We zitten hier boven de boomgrens, maar het is prachtig en op sommige plekken ligt nog sneeuw. De kinderen moeten natuurlijk even sneeuwballen gooien, die al snel ijsballen worden. Het is hier weer schitterend. Een paar schaapjes kijken verbaast naar ons en zetten het op een lopen. Die zijn hier op deze hoogte geen mensen gewend. We proberen naar de top te lopen, waar we een schitterend uitzicht hebben op een stukje van het meer. Als we op de kaart kijken is het een heel groot meer, maar dat kunnen wij dus niet helemaal zien. Koen maakt een torentje van stenen en hoopt dat we dit torentje nog kunnen zien als we beneden zijn.
Dat kun je ook, maar het is beneden slechts te zien als een iniminie stipje.

We besluiten om terug te rijden en genieten weer van het prachtige uitzicht. We kunnen op een gegeven moment zelfs de boerderij zien met ons vakantiehuisje. De tocht heeft langer geduurd dan verwacht, want we zijn pas rond half twee terug Anke en Stefan hebben broodjes gebakken en ook al gegeten. Ze liggen heerlijk te relaxen in de hottub!

Wij gaan ook lekker de broodjes opeten en daarna relaxen in de hottub. De rest van de middag is zeer relaxed! Dat zijn wij niet gewend, maar we kunnen het wel!
Na het avondeten het huisje schoonmaken en daarna op de grote tafel voor de laatste keer Mexicantrain spelen en dan ook helemaal uitspelen! Kyra is de winnaar met 110 punten. Stefan eindigt als laatste met 372 punten!

Groetjes Annemieke en de rest