12 augustus 2016 (Dag 6/9)

12 augustus 2016 - Gjerdset Turistsenter, Noorwegen

Hallo allemaal,

Vandaag mochten we een beetje uitslapen. Tijdens het ontbijt was het nog heerlijk droog, maar toen wij ons richting de auto begaven begon het onheil. De regendruppels vlogen ons om de oren. Helaas, niet zo'n mooi weer als gisteren. Maar vol goede moed begonnen wij onze weg naar de Atlantic road! Hiervoor moesten we wel een stukje rijden en met de veerboot over. Uiteraard zagen wij bij aankomst de veerboot net vertrekken, waardoor we 20 minuten moesten wachten. Dit geheel vrijwillig in de auto vanwege de regen. Toen we de veerboot opreden werden we helemaal omhoog gestuurd en toen weer de helling af waardoor we scheef stonden. Mama was heel blij dat ze niet hoefde te rijden. We konden niets van de omgeving zien op de boot. We konden aan de TomTom zien dat de boot begon te varen.

Na een korte overtocht van ongeveer een kwartier kwamen we aan in Molde. Hier hadden we het eerste uitkijkpunt. Hier konden we kort van genieten voordat de regendruppels ons weer naar de auto joegen. Na een lange tocht langs de kust kwam eindelijk de Atlantic road in zicht. De brug doemde op. Uiteraard weer een stop gemaakt om de nodige foto's te maken. Het werd zowaar droog! We hadden de hele Atlantic road afgereden toen we langs de supermarkt kwamen, waar mama het idee had om iets lekkers te halen. Hier zeiden we geen nee tegen! Vervolgens zijn we de Atlantic road weer terug gereden en dit keer door chauffeur Koen, om van het uitzicht te genieten. Nadat we de Atlantic road hadden verlaten werd de droogte verbroken door de regen. Koen had een betere timing voor de veerboot. We hoefde maar 2 minuten te wachten!

Koen had ons weer veilig bij het huisje gebracht. Helaas hield de regen maar niet op. Dus bij terugkomst lekker relaxen in het huisje. Waar Koen na het eten pancakes bakt! Jammie! Dan vanavond maar Mexican train spelen. Eens testen of Stefan zijn beginnersgeluk nog steeds werkt ;).

Groetjes,
Anke en de rest