8 augustus 2016 (Dag 5)

8 augustus 2016 - Gålå, Noorwegen

Hallo allemaal,

Vandaag begon de dag van mij en Stefan erg vroeg om half 6 ging de wekker. De laatste spullen vakkundig ingepakt en toen naar de bus richting het vliegveld! De vlucht vloog op tijd en verliep soepel. In Oslo aangekomen kwam de regen met bakken uit de hemel. Na ruim een half uur wachten was de rest van de familie ook op het vliegveld. Het was even zoeken om elkaar te vinden, maar uiteindelijk waren we compleet. Wij kropen vlug de auto in, want het regende nog steeds. Ik en Stefan mochten op de achterbank plaats nemen en ons tussen onze tassen en de rest van de bagage proppen. Het paste net!

Van de rit richting Gåla heb ik niet heel veel meegekregen, aangezien ik het meerendeel heb geslapen. Af en toe wel een mooi uitzicht meegekregen. Onderweg een tussenstop gemaakt bij de Ringebu Stavkykrkje gemaakt. Dit is een staafkerk helemaal gemaakt van hout. Een van de 28 staafkerken die nog overgebleven zijn. Het was erg leuk om hier even rond te lopen en de benen te strekken. Na ruim 3 uur rijden waren we bijna in Gålå. We werden al meteen verwelkomt door een lokaal schaap op de weg. Ineens riep mama heel hard stop. Wij dachten allemaal dat er een schaap op de weg stond. Wat bleek papa moest stoppen en achteruit rijden, zodat mama een foto kon maken van het plaatsnaam bord Gålå!!! Femke hing door deze noodstop nog net niet met haar hoofd uit het raam om over te geven. Dat voor één foto!?

Nadat mama en Koen bij de receptie waren geweest konden we eindelijk naar het huisje. Dit werd omringd door vriendelijke schapen incl. de drollen. Het huisje is een super deluxe huisje met: sauna, 2 badkamers, een kachel, WiFi, en smart-tv met Netflix en een prachtig uitzicht op het dal met meer. Na alles geïnstalleerd en uitgepakt te hebben, ook de bierblikjes uit de wandelschoenen gingen mama, koen en Femke op pad naar de supermarkt. Eenmaal terug had chefkok Koen een heerlijke maaltijd voor ons bereid.

Na de maaltijd was het tijd om hier de omgeving rond het huisje te ontdekken. Dus wij trokken erop uit behalve Kyra die bleef in het huisje vergezeld door Netflix. Buiten moesten we opletten dat we niet door de wind omver werden geblazen. Aangezien we hierboven op de berg zitten was het best fris, ongeveer 5 graden. Na eerst de normale paadjes bewandeld te hebben leidde scout Koen ons naar de onbehandelde paadjes. Dit betrof eigenlijk meer een moeras, dus we moesten een aantal natte stukken oversteken. En uiteraard was ik de winnaar en kreeg ik als prijs een natte schoen!
Nu warmen we ons lekker op bij de open haard om te overleggen wat we morgen gaan doen. Ik ben benieuwd!

Groetjes,
Anke en de rest (Mama, Papa, Koen, Femke, Kyra en Stefan)

1. Fam vd Broek:
    9 augustus 2016
    Wij wensen jullie nog veel reisplezier en geniet van de mooie momenten!

Groetjes de Broekies