7 augustus 2016 (Dag 1)

9 augustus 2016 - Gålå, Noorwegen

20168007 dag 1 zondag 7 augustus,

Vroeg uit de veren, want family van der Wielen Goes Norway!
Om exact 5.02 reden we met de auto richting Kiel in Duitsland.
Gelukkig verliep de reis voorspoedig en kwamen we om half elf aan bij de boot. Onderweg verliep het tanken ook goed. Nou ja, de auto lekte wel benzine tijdens het tanken, maar daarna was er niks meer aan de hand. Om elf uur door de paspoort controle en daarna wachten tot we op de boot mochten

Om kwart over twaalf de auto geparkeerd in de boot en op zoek naar onze hut.
We hebben een redelijk ruime hut met......een raam, dus uitzicht op de haven en zee!
Help drie bedden!!! O nee, gelukkig er zijn nog twee bedden in het plafond verstopt! Dankzij een oplettende mamsie!

We gaan de boot verkennen. Wauw deze is enorm groot en luxe. Vijftien deks: een zwembad, sauna, fitnessruimte, nachtclub, casino (boven de 18), winkelcentrum, diverse restaurantjes en cafeetjes aan boord. Je hoeft je niet te vervelen hier, als je de boarding kaart maar meeneemt, dan kun je van alles doen hier. We gaan naar het zonnedek en daar hebben we voor iedereen een heerlijke ligstoel. Dus lekker luieren in het zonnetje. Femke valt zelfs in slaap met als resultaat een helft van het gezicht dat is verbrand! En papa is ook verbrand, maar ja dat zijn we gewend. De zonnebrand lag nog in de auto en daar kun je niet meer bij als het schip vaart.

Om half zes zijn we gaan eten in het buffetrestaurant. Er was veel keus, veel vis en ook vlees, (wat minder voor de vegetariër onder ons), maar er was zoveel keus in toetjes dat we besloten om minder van het hoofdgerecht te nemen. Daarna heerlijk uitbuiken in onze hut om daarna nog voor het donker even uit te waaien op het dek. Op dek 15 hebben we nog het spelletje regenwormen gedaan wat een behoorlijk frustrerend spelletje kan zijn! Denk je veel regenwormen verzameld te hebben, ben je ze aan het einde bijna weer allemaal kwijt. Dat is zwaar K.....!!!

Welterusten en tot morgen. See you Oslo!
Groetjes Kyra, Femke, Koen, Jos en mamsie