Day 13, 20 juli

21 juli 2013 - Litteau, Frankrijk

Zaterdag 20 juli, dag 13

Zit ik rustig op onze veranda het reisverslag te typen, blijken twee muggen zich te goed willen doen aan mijn kuiten. Dus eerst smeren, zodat ze mijn kuiten niet meer lekker vinden!
Zo, nu kan ik hopelijk rustig verder gaan met schrijven. Rustig, ja want we hebben het vandaag erg rustig gedaan. Dat begon met heerlijk uitslapen. Ten minste voor mij en de kids. Jos stond al vroeg op om heerlijk te gaan hardlopen. Hiervoor heb ik maar bedankt en me heerlijk nog eens omgedraaid in bed.
Daarna uitgebreid buiten ontbijten met vers stokbrood uit de oven. Geen bacon en eggs deze keer, maar echt Frans stokbrood met kruidenboter, jam en chocolade broodjes. Heerlijk!
Daarna lekker in de zon gaan liggen en zwemmen in het zwembad, want het werd ons toch wat te heet.
Alleen dan beginnen rond drie uur onze reiskriebels weer op te komen. Bij pa en ma. de anderen hebben daar geen last van. We willen toch graag nog iets van Normandië zien. Dus alles weer de auto met Roi Koen achter het stuur via een toeristich route op weg naar Batterie de-Longues-sur-mer. Het was maar een klein half uurtje rijden. Dit is een kustbatterij van 4 kazematten met elk een origineel kanon van de tweede Wereldoorlog erin. Deze stonden boven op de kliffen en je keek op de Atlantische oceaan. Moeilijk je voor te stellen dat de Amerikaanse, Canadese en Engelse soldaten hier aan land moesten komen om Europa te bevrijden. Hele steile kliffen en rotsige stranden waar de soldaten omhoog moesten klimmen om het land in te komen.
Na weer educatief bezig te zijn geweest, doken we de Carrefour in. Help en dat met zijn zessen, want iedereen ziet weer iets wat hij/zij lekker vindt.
Gelukkig zijn we er toch weer uit gekomen. Lekker barbecuen met vispakketjes en nog veel meer. Dus vlug terug naar de caravan om te gaan eten het was al half 8 geweest en als toetje marshmallows smelten op de barbecue. Zelfs pa en ma deden nog mee.

Au revoir,

Jos en Annemieke et les Enfants