Day 14, 21 juli

23 juli 2013 - Litteau, Frankrijk

Zondag 21 juli, dag 14

Vandaag gingen we de Mont-Sint-Michel bezoeken. Hier zijn we ongeveer 15 jaar geleden geweest met Koen en Anke. Zij wilden dit graag nog eens zien.
We hadden toen (15 jaar geleden) een buitje gehad en Anke en Koen hadden ieder een regencape aan. De een een rode en de ander een blauwe, tot hun verbazing blijkt dat we de rode bij hadden voor Kyra, mocht het gaan regenen.  Helaas hadden we ze niet beide bij, zodat Anke en Koen nog een keer hun modeshow hadden kunnen geven: ik ben de rode regendruppel en ik ben de blauwe regendruppel!
Het was ongeveer 1 uur en een kwartier rijden van hier. Dus vroeg op, omdat het vandaag warm zou worden. Hier werd deze keer niet over gemopperd, want ze wilden dit zelf graag bezoeken. Om half elf kwamen we aan op een enorme parkeerplaats. Je moest een stukje lopen en daarna kon je met de shuttlebus naar de voet van de Mont gebracht. Grappige bussen trouwens. Aan het einde hoefde ze niet te keren. De chauffeur liep naar de achterkant van de bus, klapt de spiegel uit en gaat achter het stuur zitten. Super slim. Dit scheelt natuurlijk heel veel ruimte, omdat de bus anders moet keren of een rotonde aanleggen en aangezien de Mont in de zee ligt is daar niet veel ruimte voor.
Er is wel veel veranderd, nog meer toerisme. De oude parkeerplaatsen waren er niet meer, er werd nu een nieuwe weg aangelegd voor de shuttle bussen en de fietsers of voetgangers. De Mont zelf is niet veranderd. Deze rijst statig op uit de zee. We konden hem weer beklimmen via steile trappen en souvenirs winkeltjes naar boven, waár de kerk staat van de heilig Sint-Michel. Hier werd nu een kerkdienst opgevoerd. Je had prachtig zicht op de zee. Het was eb en er waren mensen aan het wadlopen. Dat met die hitte. We besloten om via de McDonalds terug te rijden. Dan konden we een heerlijk ijsje eten en meteen onze reisverhalen posten. De Wifi op de camping is shit. Aldus Koen en Anke. Anke baalt ook nog, omdat KPN een storing heeft voor vakantiegangers in Frankrijk. Ze is mobiel niet bereikbaar en dat kan toch niet in deze tijd!!!
Daarna terug naar de camping om een lekkere verkoelende duik te nemen in het zwembad.
Na het eten hadden we een onweersbui (de eerste regen voor ons sinds 14 dagen) maar daarna was het zo lekker dat we nog lang op ons terras hebben gezeten met een heerlijk koud glas rosé.

Groetjes Annemieke en de rest.

Ps het was gisteren zo warm dat niemand een reisverslag wilde schrijven, vandaar dat ik dat nu doe. Het kwik kwam boven de 36 graden uit.