Donderdag 26 dag 16!

26 juli 2012 - Røldal, Noorwegen

Donderdag 26 juli dag 16!

Deze dag was een spetterende afsluiting van onze laatste dag Noorwegen. (morgen hebben we ook nog een dag in Noorwegen, maar dan zijn we aan het reizen naar Oslo voor de boot naar Frederikshavn (Denemarken)) Nadat we al vroeg werden gewekt, namelijk al om 8 uur! Na een hevige zoektocht wat we deze dag zouden gaan doen zijn we toch uiteindelijk op een idee gekomen Het weer lachte ons vandaag een keer toe, In plaats van uit! Het was niet bewolkt en de temperatuur liep op tot wel 23 graden! We reden s'ochtends weg naar Sauda. Het was een zeer mooie route, over hooggebergte en een spectaculair uitzicht over het meer wat aan Røldal ligt. De besneeuwde toppen van de bergen weerspiegelden mooi in het meer. Toen bereikten we het hooggebergte met surrealistische vergezichten en woeste natuur! En ja hoor her en der wit. Niet alleen van de sneeuw maar natuurlijk ook weer de schapen... Toen we eindelijk in Sauda aankwamen bleken we een jaar te laat te zijn voor het toeristenbureau. Gelukkig was de nieuwe touristoffice er niet ver vandaan. Hier werden we zoals gewoonlijk weer eens overspoeld met informatie, en kregen we een sleutel voor de KANO'S! Deze zouden ergens aan een meertje in een hutje staan. Dus we stapten weer de auto in en gingen op pad. Binnen 10 minuten kwamen we bij het meertje aan. Het was zowat een heus privé-meer. Want wij waren er de enige, dat was lekker rustig! Toen we uitgepeddeld waren wilde Femke en Kyra verkoeling zoeken in het meertje, helaas kwamen ze niet verder dan hun middel. Ze vonden het water namelijk iets té verkoelend! Papa en koen brachten de kano terug naar het hokje, maar hier zat een wespennest en papa werd geprikt. (veps in het Noors) Nou ja, dan proberen we het toch maar aan het strandje in Røldal? We stapten weer in de auto voor weer een spectaculaire terug tocht. Uiteindelijk bereikte we het strandje. Hier begonnen Femke, Kyra en ik met steentjes te ketsen op het water. Terwijl mama, Anke en papa bruin lagen te bakken in het zonnetje. Het water bleek hier nou ook niet echt zwemtemperatuur waardig. Maar wij als steevaste toeristen moeten toch wel natuurlijk een duik nemen? Als eerste waagde Kyra het om zich helemaal onder te dompelen in het koude water, daarna volgde Femke al gauw, en ik ook! Jaja mama waagde zelfs ook een duikje. Lang bleven we niet in het erg frisse water bleven. Anke en Papa zijn echte watjes, want ze durfden geen duik aan en bleven dan ook maar toe kijken vanaf de kant. Nadat we genoeg waren afgekoeld, gingen we weer terug naar het huisje. Waar we nog lekker ons laatste diner in Noorwegen op aten, met voor de verandering ZALM. Nu zijn we het huisje alvast aan het schoonmaken zodat we morgenvroeg weer op tijd weg kunnen,

Tot morgen maar weer,

Koen en de rest

(voor het geval dat je vergeten bent wie dat ook al weer zijn:  mama, papa, Femke, Kyra en Anke.)

1. Jolan:
    26 juli 2012
    het is hier best zomer weer.
    gisteren ingekuild
    morgen word nog warmer en dan krijgen weer een afsluiter met regen of onweer.
    gr (ome) jolan