Vrijdag de 13 in huisje 13

15 juli 2012 - Råda, Zweden

Vrijdag de 13e in huisje 13 de 3e dag

Dag jonge lui en minder jonge jonge lui,

Vandaag was het vrijdag de 13e en we zitten in  huisje 13! Tot nu toe hebben we nog niet veel ongeluk gehad! Want de dag begon met schitterend weer, het was zelfs heel erg warm! Dus begonnen we deze dag met een lekker ontbijtje op de veranda, met heerlijk uitzicht over het meer! En daarna hebben we lekker genoten van de zon, ons plan was om even naar het dorpje råda te gaan (spreekt uit als roda) alleen we waren voordat we het wisten het dorpje al uit, dus besloten we maar even naar de lokale supermarkt te gaan! Waar we onze  gravad lax haalden (Zweeds voor zalm met kruiden) en deze natuurlijk met onze lunch op aten. Hierna even lekker uitbuiken in de warme zon, alleen liet de zon ons het niet lang toe, want er kwamen donkere wolken aan die niet wilden dat we van de zon konden genieten. Het kwam met bakken uit de hemel, maar daarna scheen weer fel de zon, dus we gaan WANDELEN en dat zal niet de 1aatste keer worden... We liepen over het trollenpad, deze was uitgezet dmv rode lintjes, zonder onze scouts Femke en kyra was het ons nooit gelukt om de weg veilig te volgen. De naam trollenpad werd later pas duidelijk, want er waren namelijk allemaal poppetjes, dieren en gezichten van trollen op bomen gemaakt, erg leuk om te zien! Daarna werden we weer veilig terug gebracht door onze begeleiding kyra! We hadden al toen we van de camping afreden gezien dat er een levensgroot schaakbord stond wat we wel eens uit wilden proberen! Maar uiteindelijk belanden we op de minigolf baan! Het werd een wedstrijd tussen Anke, Femke, Kyra en ik! Dit beloofde zeer spannend te worden, we gingen dan ook nek aan nek, de spanning liep op maar als uiteindelijke winnaar was er ..................*tromgeroffel*....................Koen van der Wielen! HOERA! HOERA! Dit onder verdriet van Femke, het zou niet eerlijk zijn geweeeeest... Op de tweede plaats stonden dan ook Anke, Femke en kyra jaja een gedeelde tweede plaats. Helaas moesten we de wedstrijd Al bijna eerder Afbreken, door de regen. Heerlijk Zweeds weer! Daarna zou er een feestmaal zijn bereid door mama en ik! Na het eten zijn we weer gaan wandelen, een mooie route gedaan over het fietspad. Dicht langs het meer af, maar er loerde ongeluk op vrijdag de 13e Femke werd gestoken door een wesp (volgens  Femke). Gelukkig was de pijn verdraagbaar, en hebben we als nog deze vrijdag de 13e overleefd in het mooie Zweden! Nu gaan we nog even genieten van de Zweedse avond, het is hier nog steeds licht ( 22:00 uur en echt donker wordt het hier ook niet) dus zeg ik nu alvast vaarwel! Tot morgen maar weer!

Adjö, ( [adjeu] Zweeds voor tot ziens)

Koen en de anderen