Day 1, 8 juli

9 juli 2013 - Watchet, Verenigd Koninkrijk

Maandag 8juli , dag 1

Onze allereerste dag begon met een wekker die ging om kwart voor 5 s'ochtends. Na ongeveer 3 uurtjes rijden, die de meeste vooral slapend door brachten, bereikte we Calais. Een uur eerder dan gepland. Na dat onze paspoorten grondig waren gecontroleerd en wij moesten reageren op onze mooi uitgesproken naam, ahum, kregen wij te horen dat we gelukkig met een boot eerder mee konden. Om 10 voor 9 vertrok de boot na even uitgewaaid te zijn op het boven het dek, vervolgde wij ons toch al snel beneden deks om plaats te nemen in de lekkere wachtstoelen. Hier vervolgde bijna iedereen zijn dutje behalve Femke en Kyra. Zij speelde spelletjes op de telefoons. Om kwart over 9 deden we onze ogen weer open en zagen we de kliffen van Dover. Wacht eens eventjes hier klopt iets niet, de oversteek duurde toch ruim een uur??? O, ja het is in Engeland natuurlijk een uurtje eerder. Dus na allemaal de horloges goed gezet te hebben konden we onze reis vervolgen.

"LET OP!!! Papa je moet links rijden als je de boot afrijdt" aldus Koen. We waren soms toch bijna nog spookrijder geworden, want dat links rijden is toch nog even anders. Maar uiteindelijk kreeg papa het snel onder de knie en bereikte we na een tankstop en een beetje file Watchet en zelfs nog drie kwartier te vroeg!!! We mochten namelijk pas stipt om 4 uur inchecken, dus daarom ploften we met zijn allen in het gras om te picknicken.

Uiteindelijk mochten we dan toch onze stacaravan gaan bezichtigen. Hij ziet er echt prima uit met een mooie ruime zithoek en zelfs een oven en een magnetron!! Dat gaat dus helemaal goed komen, want er zijn maar liefst 3 slaapkamers. Yes, geen snurkende zusjes ;). Na alles uitgepakt te hebben besloten we een rondje te maken over de typisch Engelse camping. Er staan hier alleen maar stacaravans. Onderweg besloten we dat onze magen toch wel een maaltijd verdiende en namen we plaats in het restaurant. Femke besloot meteen te gaan voor de fish and chips de rest ging toch voor iets anders. Ondertussen probeerde iedereen Wifi contact te krijgen, wat niet helemaal geweldig ging maar uiteindelijk toch een beetje lukte. Na het eten zijn we nog helemaal naar het hoogste punt op de camping gelopen, waar je een geweldig uitzicht had op zee. Je kon zelfs Wales zien. Natuurlijk moesten we ook nog eventjes langs de zee lopen, waar Femke en Kyra het niet konden laten steentjes te ketsen. Papa en Koen gingen nog eventjes hardlopen!

Was ik nog bijna vergeten te melden. Het weer is hier super het is hier ongeveer 27 graden.

Nu nog even lekker genieten van mijn earl grey thee met fudge!!!!

Bye, bye,
Anke en de rest ( ofwel mama, papa, Koen, Femke en Kyra)