Day 2, 9 juli

9 juli 2013 - Watchet, Verenigd Koninkrijk

Dinsdag 9 juli, dag 2

Wakker geworden in Engeland!!! Na een ontbijtje met toast en warm stokbrood begon ons eerste uitstapje. We gingen naar de Cheddar Gorge in hoe kan het ook anders het plaatsje Cheddar. Na ongeveer een uurtje rijden, dat ik vooral slapend door bracht, kwamen we aan in het super toeristische plaatsje Cheddar. Waar papa nog bijna de spiegel van onze auto afreed, gelukkig viel het mee. Na de auto eenmaal veilig geparkeerd te hebben besloten we Cheddar te gaan verkennen. Wij besloten de Cliff-top Gorge walk te doen deze begon met het beklimmen van een trap met maar liefst 274 treden (volgens het boekje, wij hebben ze niet geteld). Hierna betraden wij met zijn alle de uitkijktoren, waar papa toch wel met 'wonky legs'(bibberende knietjes) stond. Daarna vervolgde wij onze 3 miles lange wandeltocht over de kloof en kliffen van Cheddar. Het schijnt dat vroeger in de grotten van Cheddar de kaas werd bewaard/gemaakt nu niet meer en is het vooral een plek voor toeristen. Na de halve tocht over de kliffen te hebben afgelegd met stiekem toch een beetje bibberende knietjes besloten we de andere helft langs de weg af te leggen ofwel door de kliffen heen. Toen zag je eigenlijk pas hoe groot de kliffen waren en hoe klein jezelf dan eigenlijk bent. Uiteindelijk bereikte we Cheddar weer heelhuids, ondanks alle voorbij razende auto's aan voor ons gevoel de verkeerde kant. Na een tussenstop  bij de supermarkt was het tijd om even lekker te luieren. Mama, papa, Femke en Kyra  kozen voor een verkoelende duik in het zwembad, aangezien het nog steeds lekker warm is. Ik en Koen gingen voor het luieren.

Na het eten (kok Koen) besloten we er nog even op uit te trekken en niet geheel zonder gevaar voor eigen leven;). Koen kroop namelijk achter het stuur, dat was toch wel even spannend. Papa werd toch wel een beetje witjes. Maar goed we kwamen heelhuids aan in het centrum van Watchet. Het is een klein typisch Engels havenplaatjes. Wij moesten dan ook even langs de zee aflopen door over de pier te lopen naar de mini vuurtoren. Watchet hadden we vrij snel gezien en toen volgde de spannende terugrit met Koen aan het stuur. Gelukkig kwamen wij allen heelhuids aan en kunnen we nog eventjes genieten van a cup of tea met caramel fudge cake.

Bye, bye zwaai zwaai
Anke en de rest of the family