Day 5, 12 juli

12 juli 2013 - Allhallows, Verenigd Koninkrijk

Vrijdag 12 juli, dag 5

Vanochtend om 8 uur gewekt door de wek service van papa, want het was alweer tijd om te vertrekken naar onze volgende bestemming in Engeland. Na het ontbijt en het nodig pak en zoekwerk was het om half 10 tijd om ons vakantiehuisje in Watchet gedag te zwaaien. Op naar Weymouth!!!

Nee, wacht onze rit gaat eerst langs Stonehenge. Een mysterie of toch ' just a bunche of Stones'? Wij werden door onze audioguide rond Stonehenge geleid en in zijn geheimen ingewijd. Gelukkig voor Kyra en Femke was er dit keer ook een Nerlandse variant, dat scheelt voor ons weer een hoop vertaal werk. De mevrouw bij de kassa kon zelfs nog een beetje Nederlands, aangezien zij hier had gewoond. Maar goed waar was ik. O, ja de geheimen van Stonehenge. De mythes rond deze berg stenen variëren van reuzen, merlijn de toveraar tot buitenaardse wezens. Het blijft vissen naar de reden van het bouwwerk en hoe ze het nu precies hebben gebouwd. Het is namelijk meer dan 5000 jaar oud. Ze hadden niet veel meer dan herten geweien en schouderbladen van dieren en touwen als gereedschap.  Het was best indrukwekkend om te zien, alleen jammer dat je er niet dichtbij mocht komen. Nadat we genoeg hadden van het staren naar 'de berg'  picknickte we bij de auto.

Toen wás het tijd om weer in de auto te springen en nu wel te rijden naar Weymouth. Als ik wakker was geweest onderweg had ik kunnen genieten van het mooie glooiende Engelse landschap en de schattige Engelse dorpjes onderweg. Om 3 uur opende ik mijn ogen was Weymouth daar. Het is weer een typische Engelese camping met alleen maar stacaravans. O, ja een belangrijk detail ze hebben hier een Starbucks!!! Die gaan we zeker nog bezoeken.

Nu, lekker relaxen en genieten van ons eerste avondje Weymouth.

Greetz from Anke and the others