Day 7, 14 juli

14 juli 2013 - Weymouth, Verenigd Koninkrijk

Zondag 14 juli, dag 7

Today was what they say a lazy Sunday. Voordat jullie bijna van je stoel vallen zal ik jullie even geruststellen. Wij zijn echt niet ziek ofzo. Het weer laat ons niks anders dan niet teveel te doen. Dat vinden wij helemaal niet erg hoor. Voordat ik op de zaken vooruit loop zal ik beginnen bij de ochtend van deze lazy Sunday.

Half 10 gewekt door de wekservice. Een ontbijtje en toen in de auto, want wij hadden het plan zandsculpturen  in Weymouth te gaan bekijken en daarna naar Dorchester te gaan. Je leest het goed het plan. Het eerste deel van het plan bleef bij de intentie. Aangezien papa bij het zien van de file richting het strand van Weymouth de auto handig (bijna in een keer) keerde. We gingen toch maar eerst naar Dorchester. Hier bezochten wij de tentoonstelling over Toetanchamun. Je, weet wel die beroemde farao uit Egypte. Het ging hier niet om een tentoonstelling van de echte objecten maar om replica's. De echte objecten mogen Egypte namelijk niet meer verlaten, helaas. De tentoonstelling bestond uit vele foto's , teksten, relikwieën, sieraden en nog veel meer. Ik was een beetje traag met alles bekijken. De rest deed misschien minder zijn best ;)? Wat ik nog bijna was vergeten te vertellen is dat er ook mummies tentoongesteld werden. Femke en Kyra doken bij dit gedeelte van de tentoonstelling toch snel maar even de giftshop binnen. Hopelijk krijgen ze geen nachtmerries vannacht. We waren wel allemaal onder de indruk van het dodenmasker van Toetanchamun(eigenlijk de replica, maar dat maakte niks uit).

Dat was wel weer even genoeg cultuur vonden we. Na een korte wandeling door Dorchester belande we bij het park van Dorchester. Waar wij ons lieten verleiden door het mooie groene gras met kleurige en fleurige bloemperken met bomen die heerlijke schaduw gaven. Wij plofte neer om te picknicken en vervolgens voor een paar niet meer van het gras af te komen. Er was ook een speeltuin waar Kyra zich prima kon vermaken en zelfs nog contact legde met de localcommunity. Toen de fanfare begon te spelen op het paviljoen besloten wij dat het toch maar tijd was om op te staan en naar de auto te gaan. Na een tussenstop bij de supermarkt en nog een op een uitkijkpunt kwamen we weer aan op de camping.

Papa, mama en Kyra gingen voor het zwembad. Femke, ik en Koen gingen voor de Starbucks en luieren met een boekje. Het is namelijk alweer onze laatste dag hier, dus we moesten wel langs de Starbucks.

Terwijl papa en mama nog met de auto richting Portland rijden zetten wij hier onze lazy Sunday voort.

Morgen richting allhallows in de buurt van Londen!!!!
I can't wait!

Dag, dag.