Day 8, 15 juli

15 juli 2013 - Allhallows, Verenigd Koninkrijk

Maandag 15 juli, dag 8

Tjeetje, wat vliegt de tijd. We zijn vandaag vertrokken richting Londen, naar onze laatste stacaravan in Engeland. Vrijdag gaan we weer met de boot naar Frankrijk. Nu eerst nog lekker genieten van Engeland.
Vanmorgen alles weer ingepakt, lekker buiten ons ontbijtje opgegeten en weer de auto in. Na ongeveer 3 uur rijden kwamen we aan bij het huis van Charles Darwin. (We gaan bewust iets bezoeken om de lange autorit te onderbreken.) Dit huis staat even buiten Londen in Downe. We hebben hier onze biologielessen weer op kunnen halen. Grappig om te zien hoe deze ontdekkingsreiziger ook last had van zeeziekte. In dit huis heeft hij met zijn vrouw en 10 kinderen gewoond tot zijn dood. Een mooi landhuis met een grote tuin en natuurlijk hadden ze hier ook weer heerlijke thee met lekkers. Heerlijk nog even smullen, voordat we aan het laatste stukje van de reis naar onze stacaravan zouden we beginnen.
We hoefden nog maar drie kwartier te rijden. De camping ziet er vriendelijk uit aan de monding van de Thames. Ja, de Thames die ook door Londen stroomt. We zien nu veel meer Nederlanders op deze camping. Op de eerste camping hadden we 1 Nederlandse familie gezien. Nu zullen we maar niet meer gaan tellen.
De buurvrouw aan de overkant kwam vragen of we de plantjes water wilden geven, omdat het zo warm wordt de komende week. Ze woont zelf in Londen, maar ze heeft hier een stacaravan om Londen te ontvluchten. Vanavond als het rustig is op de weg rijdt ze weer terug naar huis. We hebben beloofd om de plantjes water te geven. Zo te zien zijn deze caravans van eigenaren die ze verhuren, daardoor zien ze er ook allemaal anders uit. Voor het eerst zien we er plantjes om heen staan. De vorige campings zagen zonder plantjes en bomen er wel saai uit. Echt een caravanpark!
We hebben weer een grote caravan, met drie slaapkamers en een grote zithoek. Dus ruimte genoeg.
Kok Koen had paella gekookt, zodat we een beetje het idee hebben dat we in Spanje zitten met een buitentemperatuur van 32 graden. Heerlijk, na het eten nog eventjes langs de Thames wandelen en buiten spelletjes spelen met Kyra en Femke. Koen en Anke zitten met hun neus in een Engels boek. Alsof we nog niet genoeg Engels gehoord en gezien hebben deze week. Het is wel heerlijk dat je nu gewoon met de mensen kunt praten en ze ook verstaat, dat was in Noorwegen en Zweden vorig jaar wel anders.

Groetjes Annemieke en de rest.