Day 9, 16 juli

16 juli 2013 - Allhallows, Verenigd Koninkrijk

Dinsdag 16th of july, day 9

Hello there,

Deze dag was ingepland als een 'rustige' dag.  MAAR nothing is what it seems... (Niets is wat het lijkt)
Deze 'rustdag' begon op Dover castle, dit kasteel ligt aan de white Cliffs of Dover. Hier zijn we door verschillende tijdperken gerezen. De oudste toren stamde uit de Romeinse tijd. Na deze te hebben bezichtigt besloten we verder tijd te reizen en het kasteel te bezoeken, oftewel de tijd van brave knights, schone jonkvrouwen en misschien zelfs woeste draken. Hier bestegen we de hoogste toren en kwamen we langs 'mijn'  Keuken, huiskamers, en slaapkamers. Ja mijn! Lang geleden was ik, King Koen, de heerser van dit koninkrijk. Ik had zelfs een deel van Normandië in mijn macht. Het was tijd dat we een blik over het koninkrijk zouden werpen. Toen  we de hoogste toren bestegen kregen we dan ook een mooi uitzicht over mijn koninkrijk. Het is dat we mijn volk nog net  niet 'King Koen' lovend hoorden toeroepen en de schone jonkvrouwen aan mijn voeten lagen. Helaas zij lieten het vandaag afweten. In plaats daarvan stonden we tussen de kleine Engelse schoolklasjes met piepkleine kindjes in schooluniform. Cute, zoals ze het hier zouden zeggen.
Daarna belandden we in de volgende tijdzone: de tweede Wereldoorlog, waar we door een deel van de 3,6 mijl lange oorlogstunnels liepen. En vele beelden uit deze tijd zagen, zelfs mama en papa leerde er weer wat bij.
Nadat we het tijdreizen zat waren zijn we naar Canterbury gereden. Een leuk Engels stadje. Hier hebben we de kathedraal bezichtigd die helaas (of misschien gelukkig, omdat de meeste niet meer zo'n behoefte hadden aan sightseeing) niet helemaal zichtbaar was door de 'graduation ceremony' (de diploma uitreiking) van de universiteit van Kent. Hierna hebben we in het stadje nog wat rondgewandeld langs de vele winkeltjes, en niet te vergeten FUDGE gekocht en ijskoffie gedronken bij Costa.
Onze beentjes zijn moe en wijzelf ook: dus deze rustdag was dus alles behalve een rustdag. Vandaar dat morgen wel echt een rustdag wordt! Zolang Shakespeare die onze dag bepaalt het thema 'nothing is what it seems' voor morgen maar even achterwege laat, en kiest voor a lazy day off!

Bye from England,

King Koen