Day3, 10 juli

10 juli 2013 - Watchet, Verenigd Koninkrijk

Woensdag 10 juli, dag 3

Vandaag vroeg op. De wekker deed het niet, maar om tien over zeven werden we wakker. Lekker buiten ontbijten, alles klaar en dan de auto in. Op weg naar Bath. Dit is een oude Romeinse badplaats, maar het is nu een grote stad waar van alles te doen is. Rond 10 uur waren we daar. De auto geparkeerd en naar het stadscentrum gelopen, waar we meteen Bath's Abbey zien. Een hele  mooie oude kerk, waar zojuist een speciale dienst begint. Er staan militairen in een erehaag en mensen met lange gewaden gaan naar binnen. Dus geen kerk bezoek. We gaan kijken in het Romeinse badhuis. Je krijgt een audioguide mee. Bij sommige dingen staat een nummer en de audioguide vertelt daar dan over. Er was ook een audioguide voor kinderen. Kyra mocht een speurtocht doen. Het was erg leuk en interessant. Het water kwam diep uit de grond en is 46graden. De Romeinen hadden daarom hier hun badhuis gemaakt. Na anderhalf uur hier rond gekeken te hebben gingen we weer. Kyra had de speurtocht helemaal goed gemaakt en kreeg een oorkonde!
We gingen verder wandelen door Bath. Eerst kijken in de Abbey. die enorm hoog is met hele hoge ramen. Er begint een orgelconcert, maar dat is niet iets voor onze oren. We zijn naar the Circle geweest. Hier staan de huizen in 4 blokken om een groot grasveld heen, in de vorm van een cirkel. (30 deuren) Ook naar The Royal Crescent gewandeld. Dit is de beroemdste straat van Bath waar de huizen in een halve cirkel staan. Ongeveer 200 jaar geleden gebouwd. Nog lekker even geshopt en over de markt gewandeld en heerlijke smoothies bij de Mac gehaald.
Daarna weer op weg: nu naar Lacroc gereden. Hier staat een heel oud klooster waar twee films van Harry Potter zijn opgenomen. Koen wilde dit dolgraag zien. Hij was helemaal blij, vooral toen hij de oude binnenplaats zag. Precies zoals in de film!
Daarna weer terug naar Watchet, waar we heerlijke 'Fish and chips' hebben gegeten op een bankje bij de haven. (Dit is typisch Engels: de gebakken kabeljauw (lekkerbekje)  met de friet samen in een vetvrij papiertje gewikkeld. Vroeger deden ze dit in een krant wikkelen, maar dat schijnt niet zo gezond te zijn!)
Zo dat was een druk educatief dagje geweest. We zien wel wat we morgen gaan doen. Dat is trouwens alweer de laatste dag hier, dat gaat snel zeg!

Groetjes Annemieke en de rest.

1. Paul van der Wielen:
    11 juli 2013
    Hoi allemaal,

Jullie hebben in een paar dagen al veel gezien en bekeken, mooi hoor !!
    Ik weet niet wie er bij jullie zo uitgebreid en duidelijk alles beschrijft ( of toch Anke) ?
    Dit is wel super mooi voor over een paar jaar.
    Ga zo door , en nog veel plezier.

PS. Ons reisverslag is in mondelinge versie.

Gr Paul
  2. Familie van der Wielen:
    11 juli 2013
    Mondelinge verhalen zijn natuurlijk ook super om te horen. We zijn benieuwd. De laatste voorbereidingen voor jullie deze week en dan lekker naar de Spaanse zon. Veel plezier.

Groetjes Annemieke en de rest