Dag 9 donderdag 19 juli

19 juli 2012 - Gausdal, Noorwegen

• 19 Juli Donderdag dag 9!

Deze dag begon vroeg: al om 7 uur we gingen alles inpakken, want we zetten koers naar Noorwegen! Om 9 uur reden we weg vanuit Orsa, hierna begon de 6 uur durende reis ( volgens de TomTom) over ruim 350km. De reis verloopt voorspoedig en we maken nog een stop, de bestuurders wisselen elkaar even af. Wat zien we daar! Een eland! Hij beweegt alleen niet echt, hij is opgezet!!! Hebben we toch nog een eland gezien, ook al was die niet meer zo levend! Hierna besteedde we onze laatste Zweedse Kronen, in een mini supermarkt. Weer lekkere donuts en berliner bollen. We houden nog maar 1 Zweedse kroon over, dat is mooi afgemeten! Hierna zette we onze reis voort! Voor we het wisten zaten we alweer in Noorwegen. We zagen het alleen aan de veranderende bordjes en de ø's op de plaatsnaambordjes, want die zijn niet Zweeds! Mama en papa wilden graag nog even een blik werpen op de olympiahal in Hamar. Deze heeft de vorm van een omgekeerd vikingschip. Nadat we die ook al weer hadden gezien zetten we onze reis voort, uiteindelijk na wat gezoek vonden we de receptie van skeikampen! Hier kregen we een appartement toegewezen. Dit appartement  wordt omgeven door de grazende schaapjes. We baande een weg door de schapen drollen en ontdekte ons nieuwe verblijf. Dachten we het in onze vorige verblijven goed te hebben getroffen, is het hier nog eens een stuk groter en we hebben een sauna. Ook zagen we dat we onze vriend de vaatwasser mee is gekomen! Na alles uit te hebben gepakt was het tijd om te eten, als wij niet naar het restaurant gaan komt het wel naar ons toe! We hebben een vijfsterrendiner bereid door onze plaatselijke chefkoks! Nadat we onze buikjes hadden gevuld was het weer tijd om een weg door de schapenpoep te wanen. En een korte wandeling te maken, hier liepen we langs de skiliften en langs de skipistes af. We hadden hier een mooi uitzicht! Ook moesten we weer een weg banen langs de vele uitwerpselen helaas niet van de eland, maar van de schaapjes en koetjes! Nu zitten we lekker rustig te genieten van het mooie Noorwegen in ons appartementje. Tot morgen maar weer!

Groeten,

Koen en de rest van de bup