Zondag 22 juli dag 12

22 juli 2012 - Gausdal, Noorwegen

Zondag 22 juli dag 12

Vanochtend werden we wakker van het ochtendzonnetje dat op onze slaapkamerraam scheen.  Omdat we nu nog de beschikking hebben over een sauna hebben we hier nog maar eens gebruik van gemaakt. Na het ontbijt zijn we naar het openlucht museum Maihaugen in Lillehammer gegaan. Hier waren veel oude gebouwen te zien. Vaak waren hier mensen aanwezig die hier over uitleg konden geven. Helaas voor Kyra was de uitleg in het Engels. Zo waren ze aan het brood bakken, werd er uitgelegd hoe er onderwijs werd gegeven in 1900, was er een oud postkantoor, apotheek en speelgoed winkel. Reed er iemand met paard en een wagen met stro rond. Ook kon je zien hoe de boeren in die tijd leefden. Daarnaast waren er huizen vanaf de dertiger jaren ingericht.  Mooi om te zien hoe de radio, tv en computer in onze woonkamers zijn binnengedrongen.  Om 17 uur zijn we weer terug naar ons vakantiehuisje gegaan. De planning was om na het eten naar de top van de skipiste te lopen, maar helaas was hij helemaal in de wolken verdwenen en lieten de wolken de regen weer eens rijkelijk naar beneden vallen. Daarom zijn we maar begonnen met het inpakken van de tassen, zodat we morgenvroeg weer kunnen verkassen naar ons laatste vakantiehuisje in Noorwegen. Het is een rit van bijna 400 km, maar omdat er hier nauwelijks autosnelwegen zijn en het dus over 80 km wegen door de bergen is, zegt de routeplanner dat je hier toch zo'n 6 en een half uur voor uit moet trekken.

Groeten, Jos en de rest